zondag 10 november 2013

Hieperdepiep voor dochterlief: de stoelkroon

De dochter werd ook alweer 8! Wat een vaart neemt die tijd!
Voor het feestje koos ze een uitje met onze minibus. We gingen dus zwemmen en aten daarna op het speelplein de picknick op!
In de mand gingen druiven, fruitsap, herbruikbare bekers en zelfgebakken cake.
Nog wat zelfgemaakte vlaggen rond de mand en klaar was kees.
Nog voor we het beseften was alles op en hingen de aapkes op de speeltuigen en was de geslaagde namiddag om.
Dé formule om uw huis op orde te houden,dus!!!




Op maandag ging het feest gewoon verder met de traktatie in de klas.
Vorig jaar had ik me wat mispakt aan het werk dat ik in het klascadeau moest steken en dus zocht ik dit jaar van eenvoudigers uit. 
Ik maakte een stoelkroon, bruikbaar voor elke jarige in Juf Kims klas!
 Ik bedacht zoiets niet zelf, natuurlijk, maar haalde het idee bij Hilde@home.

Ik gebruikte geen vilt, maar fleece uit twee dekentjes van Ikea. Om het ding genoeg stevigheid te geven, stak ik tussen de eerste twee lagen vulling (hoe heet dat? je koopt dat op de rol).
Ik vergat een foto te maken toen ik 'm op de stoelleuning paste :-s. 
Ik dacht pas aan een foto toen we al op weg naar school waren! 
In het echt is de kroon dus wel mooi recht,hoor! 

Naar jaarlijkse gewoonte bakte ik ook cake en gaf ik weer een massa druiven mee van onze megagrote druivelaar. 

De dochter fier, de vriendjes blij, mama gelukkig! 
Een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn... je moet het alleen willen zien!

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...