woensdag 19 december 2012

verbetermarathon

Pfff, die examens verbeteren, dat schiet niet altijd op!
Opstellen, luisteroefeningen, leesoefeningen, de theorie... 
en dan nog de mondelinge taalvaardigheid quoteren! 
Maar ik lees af en toe wel eens een grappig antwoord 
of word verrast door een wel erg hoge score. 
Altijd leuk te weten dat leerlingen het snappen!

Morgen oudercontact, vind ik wel zo gezellig. 
Ik heb dat graag dat ouders met hun pubers bij me langskomen. 
Dan kan ik hen een pluim geven en dan zie je die gasten groeien! 
Ze zijn zo gevoelig aan complimentjes. 
Ik probeer hen altijd positief te benaderen, 
want daar komen we het verste mee en dan slikken ze de tips en werkpuntjes ook beter. 
Dan gaan die tieners vanzelf beter hun best doen, 
omdat er iemand in hen geloofd, 
al zijn ze nog zo zwak.
Daarom dat ik ook altijd een woordje commentaar schrijf bij hun punten, 
want die zeggen niet altijd alles!
Bon, 
vlug verder werken, nu
en dromen van de vakantie om veel te kunnen frullen!

3 opmerkingen:

  1. Druk druk druk, maar nog even, dan is het vakantie. Stuur je mij je adres nog op, dan kan ik de stempel opsturen. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw, een juf om trots op te zien, zo verstandig!
    volgens mij kunnen er nog veel iets van u leren!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...