vrijdag 23 november 2012

RecyKleren: 2 T-shirts worden 1

Zalig, dat recyKleren!   
Alweer een exemplaar klaar voor de dochter. 
Twee oma-shirts werden een cool T-shirt voor dochterlief. 
Deze keer waren het t-shirts met van die dikke tricot. IDEAAL om mee te werken! 
Ook haalbaar om iets overlockerigs los te tornen indien nodig. 
En nodig was het!! 
In eerste instantie had ik de mouw op het schouderstuk gestikt!! 
Het zag er op zijn minst vreemd uit. 
We hebben daar gegierd van het lachen op de naailes toen ik mijn 'stompjes't-shirt liet zien. Ik had in mijn overlock-enthousiasme gewoon te ver doorgelockt over het armsgat heen en dan het stukske aan de schouder open gelaten. 
Daarna zette ik daar dan de boordband voor de mouw op. Enfin, 't is goed gekomen. 
Na lostornen en lachen en tranen van 't lachen wegvegen.

Ik ging weer als vanouds tewerk: 
een t-shirt van de dochter dubbelgevouwen op patroonpapier gelegd. 
Erlangs getekend en dan 'een specialleke' gedaan. 
Ik heb dat doormidden geknipt zodat ik twee delen kreeg in de panden.



Het achterpand is hetzelfde, alleen is daar dan nog een driehoekje bij daar waar hier de halsuitsnijding te zien is.
Die heb ik dan achterstevorenbinnenstebuiten geoverlockt om azo een effectje te creëren.
 Bij recyKleren kunt ge dat doen. 
Bij dure tricot kunt ge dat proberen als ge minder chaotisch zijt dan ik 
en meer ervaren in naaien.
De oma t-shirt bleek voor een 128 (een maatje meer dan vorig exemplaar) nét iets te klein om de bestaande boordband te kunnen gebruiken
Daarom foefelde ik wat zodat ik deze keer de halsuitsnijding kon recupereren en de boordband heb ik nu dan maar zelf gemaakt met een stuk uit het tweede omashirt. 
Ook de mouwen komen van laatstvernoemd item.
Ik ben zelfs fier dat de naden zo perfect op elkaar aansluiten!



Jaja, al doende leert men, zei la mama steeds en 't is waar ;-)


Dat geldt ook voor het frustrokledingstuk dat ik ondertussen aan het maken ben in de les. Een stuk uit de Knippie!! :-s 
Oh my, wat heb ik daar al op gevloekt! En dat is met dure stofkes en alles!! 
Wordt vervolgd :-)
liefs
MadM

1 opmerking:

  1. hela Marieke!
    super, dikke pluim voor jezelf,
    dikke mercie voor je bijdrage,
    ge hebt goed uw best gedaan met die toffe spulletjes!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...