vrijdag 13 januari 2012

hulp i.v.m. draagzak/-doek a.u.b.

Hoihoi luitjes allemaal!
Onze baby zal nu niet lang meer op zich laten wachten en intussen zit ik het net afte speuren op zoek naar de ideale draagzak.
Ik heb al de tri-cotti die uit twee delen bestaat van toen ons meiske geboren was. Het ding deed goed dienst, vooral mijn man kon ermee overweg. Ik minder. Daarom heb ik via 2de-hands een heel net exemplaar van de Lodger shelter gekocht. Die kan ook in maxi-cosi zonder dat je het kindje dus wakker moet maken als het in de auto mee moet na een wandeling of supermarktbezoek.
Toch wil ik ook een draagdoek en /of -zak die ik voor langere tijd kan gebruiken , want bovenstaand vernoemden dragen maar tot een paar maand.

Mijn oog viel wat draagZAKKEN betreft al op
een Mei-tai (van MrMirko)
een Zsazsa (moet ik dan wel nog zelf maken)
een Manduca
een Bondolino 
Storchenwiege baby carrier
en de  Ergo baby Carrier
Allen zien ze er heel confi uit en makkelijk om snel aan en uit te doen. 
Belangrijk is dat ik hem zowel op de buik als op de rug kan dragen. 

Wat doeken betreft, dat ziet er zo ingewikkeld (hihi) uit!! Maar ik kijk toch uit naar jullie ervaringen daarmee.

Wie kan mij helpen meedenken?
Alvast bedankt!!

2 opmerkingen:

  1. Er bestaat zoiets als draagdoekconsulenten; daar kun je vaak een aantal doeken proberen, zodat je voor jezelf kunt bepalen welke doek het beste bij jou past. Want de één zweert bij een Storchenwiege (daarover wel veel goede verhalen gelezen), een ander bij een Mei Tai (ook zelf te maken, zie hier: http://thosemartins.com/bmt/) en weer een ander vindt een Ergo Baby Carrier fantastisch. Voor erbij is een ringsling wel heel fijn. Niet voor lange afstanden, maar ideaal voor een snel boodschapje en ook heel makkelijk zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi, ik heb je al eerder een berichtje gestuurd, echt, lang leve de ergo baby carrier hoor! heb 'm deze kerstvakantie weer van stal gehaald voor een grieperige 3,5 jarige, ideaal, ze slaapt er zelfs nu nog in, en dragen gaat goed. Heerlijk dat er zoveel goede dragers zijn, maar lastig kiezen lijkt me :) succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...